DRUKUJ
2016-12-02

Referat kontroli

Referat kontroli
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk

Kierownik Referatu: Ewa Zacieska

pok. 309, tel.23/662-77-64, wew. 141

 

Do zakresu działania Referatu Kontroli należy realizacja w imieniu Starosty zadań zapewniających właściwe funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Starostwie powiatowym
i systemu kontroli zarządczej w powiecie, a w szczególności:

1) prowadzenie kontroli wewnętrznej w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych powiatu zgodnie z obowiązującymi zasadami organizacji działalności kontrolnej,

2) przeprowadzanie czynności sprawdzających pod kątem oceny dostosowania działań jednostki do zaleceń wynikających z kontroli zewnętrznych,

3) prowadzenie pełnej dokumentacji wynikającej z przeprowadzonych w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych powiatu kontroli zewnętrznych,

4) współdziałanie w niezbędnym zakresie z organami kontroli państwowej,

5)  wykonywanie innych zadań należących do właściwości Referatu określonych we właściwych ustawach i przepisach odrębnych.

6) organizowanie systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego wdrażaniem i skutecznością działania,

7) koordynacja działań w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz organizowanie i sprawowanie nadzoru nad stanem kontroli zarządczej w tych jednostkach,

8) przeprowadzanie analiz i ocen funkcjonujących regulacji wewnętrznych w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych powiatu oraz zapewnienie ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi standardami i innymi uregulowaniami odpowiadającymi celom kontroli zarządczej,

9) opiniowanie projektów zasadniczych regulacji wewnętrznych pod kątem zapewnienia adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie,

10) analizowanie informacji zarządczych o występujących zagrożeniach w osiąganiu celów pochodzących z różnych źródeł, w tym zaleceń i wniosków pokontrolnych oraz inicjowanie działań zaradczych lub naprawczych,

11) opracowywanie i aktualizowanie procedur kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach organizacyjnych powiatu,

12)  koordynacja, wdrożenie i monitorowanie systemu zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych powiatu,

13) koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej w powiecie,

14) koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów powiatu,

15)  przygotowywanie sprawozdań dotyczących kontroli zarządczej,

16)  organizowanie szkoleń pracowników Starostwa Powiatowego w zakresie kontroli zarządczej oraz udzielanie bieżącego instruktażu z zagadnień objętych zakresem działania,

17)  współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu,

18)  współdziałanie z kierownictwem Starostwa Powiatowego oraz kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie realizacji celów i zadań tych jednostek,

19)  wykonywanie innych zadań z ustawy o finansach publicznych oraz innych przepisów szczególnych z zakresu kontroli zarządczej,

           20)  koordynacja zadań w Starostwie w zakresie zawodowej działalności lobbingowej oraz  nadzorowanie realizacji obowiązujących procedur i uregulowań wewnętrznych dotyczących tej działalności.