2016-12-02
Wydział Finansowy
Wydział Finansowy
ul. Płocka 39,
09-100 Płońsk
tel. 23/662 77 66
pok. 211, tel. wew. 129, pok. 214 tel. wew. 128, pok. 212, tel. wew. 110
pok. 218, tel. wew. 108, pok. 217, tel. wew. 130
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy zapewnienie właściwej gospodarki finansowej powiatu, a w szczególności:
- opracowywanie projektu uchwały budżetowej oraz projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i ich zmiany,
- opracowywanie zmiany uchwały budżetowej, podziału rezerw i nadwyżek budżetowych, zmiany wieloletniej prognozy finansowej oraz innych uchwał dotyczących budżetu powiatu,
- przekazywanie podległym jednostkom informacji niezbędnych do opracowania ich planów finansowych,
- przekazywanie podległym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu,
- opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego,
- kontrola i sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją planu finansowego jednostek budżetowych,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonania budżetu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
- sporządzanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej,
- inicjowanie i podejmowanie działań związanych z pozyskiwaniem środków finansowych oraz przedsięwzięć organizacyjnych na rzecz poprawy efektywności wykorzystania środków budżetowych i funduszy unijnych,
- sprawowanie nadzoru i kontroli realizacji zadań finansowanych z budżetu powiatu oraz z funduszy unijnych,
- prowadzenie rachunkowości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami gospodarki finansowej,
- prowadzenie ewidencji dochodów Skarbu Państwa,
- prowadzenie obsługi finansowej Starostwa Powiatowego, Rady i jej organów oraz jednostek organizacyjnych powiatu przestrzegając zasad określonych uchwałą budżetową,
- gospodarka funduszem wynagrodzeń pracowników,
- prowadzenie windykacji oraz wdrażanie środków egzekucyjnych przewidzianych prawem dla zapewnienia terminowego ściągania dochodów i innych należności powiatu oraz Skarbu Państwa,
- zapewnienie rzetelności finansowej oraz prawidłowości zawieranych umów, dochodzenie roszczeń spornych oraz wnioskowanie w tych sprawach,
- współdziałanie z bankami prowadzącymi obsługę finansową powiatu, Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi jednostkami dla prawidłowej realizacji zadań,
- Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 września 2016 r. oszczególnych zasadach rozliczeń podatku odtowarów iusług orazdokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych narealizację projektów finansowanych zudziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiejlub odpaństw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handluprzezjednostki samorządu terytorialnego.